Philippe Pierre lauréat du programme Sanofi Innovation Awards 2020

Son projet a été sélectionné pour un financement dans le cadre du programme iAwards Europe 2020. Ce programme aide à créer de nouvelles approches en recherche amont, permettant de traduire plus rapidement la recherche universitaire innovante en projets cliniques ayant le potentiel d’avoir un impact significatif sur les patients. Un programme sur trois ans pour investir dans des projets de recherche innovants issus de centres académiques Européens et Israéliens.

A newly discovered memory in our bones: blood stem cells boost immunity by keeping a record of previous infections

Soumis par admin le mar 17/03/2020 - 15:51

A Franco-German research team led by Prof. Michael Sieweke, from the Center for Regenerative Therapies TU Dresden (CRTD) and the Center of  Immunology of Marseille Luminy (CNRS, INSERM, Aix-Marseille University), today uncovered a surprising property of blood stem cells: not only do they ensure the continuous renewal of blood cells and contribute to the immune response triggered by an infection, but they can also remember previous infectious encounters to drive a more rapid and more efficient immune response in the future.